Ulotki i katalogi
Współczesna sprzedaż polega nie tylko na przekazywaniu informacji na temat danego produktu lub usługi, lecz również odpowiednie wyeksponowanie walorów. Nośnikiem tego typu reklamy są ulotki i katalogi. Odpowiednia prezentacja oferty pozwala nie tylko na samo przekazanie informacji o ofercie danej firmy oraz dostępnych w ramach promocji produktach i usługach, lecz również pozwala na budowanie świadomości marki oraz podjęcie próby nawiązania relacji z potencjalnym klientem, przekonując go do swojej oferty.
Ulotki reklamowe nie tylko kojarzymy z tej formy, która trafia do nas poprzez skrzynki na listy bądź są rozdawane na ulicy. Ulotki często otrzymujemy przy okazji rozmaitych spotkań, kupna produktów lub usług, jak również zabieramy je z ekspozytorów, gdy nas zainteresują.
Katalogi produktów otrzymujemy głównie w sklepach lub zamawiamy online, gdy taka forma zapoznawania się z ofertą jest dla nas wygodniejsza. Katalog nie tylko prezentuje daną ofertę z uwzględnieniem aspektów technicznych, lecz przede wszystkim bazuje na sferze wizualnej. Wielokrotnie to właśnie zapoznanie się z ofertą katalogową przekonuje klienta do skorzystania z danej oferty.
Jak więc sprawić, by ulotka i katalog potrafiły odpowiednio dotrzeć do klienta i przełożyć się bezpośrednio na decyzje zakupowe? Podczas projektowania ulotki lub katalogu staramy się jak najwięcej dowiedzieć o grupie docelowej, która będzie najbardziej pożądaną grupą odbiorców. Tworzymy rozwiązania, które trafiają do odbiorcy, zostając w pamięci, budując świadomość marki i przekonując do podjęcia właściwej decyzji zakupowej. Kreujemy przekaz subtelny, nienachalny a przy tym łatwo zapamiętywalny i wpadający w oko. Eksponujemy to, co najlepsze, by esencja danej oferty trafiała wprost do klienta.